Terraformacja Marsa Fanclub PL

Strona tłumaczeń dla polskiej wersji Fanowskich Dodatków do gry Terraformacja Marsa

Losowa karta

szpiegostwo_ekonomiczne.png

Masz pomysł na kartę?

Jesli masz pomysł na ciekawą,
nieszablonową kartę projektu
lub wydarzenia ...

>> Skontaktuj sie z Nami ! <<

(najciekawsze pomysły zrealizujemy wspólnie, oczywiście z zachowaniem praw autorskich niezbywalnych)

Aktualnie gościmy:

Odwiedza nas 119 gości oraz 0 użytkowników.

Pierwsze karty TMF pl

Słowo się rzekło

- pierwsze NASZE (autorskie) karty grzebią więc kopytkami 'u płotu' :)

 

Są to 2 początkowe karty - z mojego autorskiego pomysłu "rozruszania trochę marsjańskiej floty" . Chodzi o to, że flota w klasycznym ujęciu TM - posiada jedynie szczątkową rolę - ograniczoną praktycznie do wizji "pożytecznej taksówki". Zastanawiałem się sporo - jak by to zmienić, ubogacić i wzmocnić istotną, przecież , z punktu widzenia kolonizacji rolę flot. Może nie aż tak bardzo, jak to było w słynnej produkcji Encore'a z lat 90' pt "Gwiezdny Kupiec" ale jednak.

Oto początki tej >>zmiany<< :) - na tą chwilę publikuje 2 karty ofensywne (czyli też pirackie) .

W obu przypadkach - chodzi o 'pokojowe' ;) :P przejęcie floty innego gracza . Jak to się będzie odbywać ?
To proste - każdy kto będzie mieć jedną z kilku kart piractwa kosmicznego (w pięciu wersjach różniących się odrobinę parametrami) będzie mógł ją zagrać jako zwykła kartę wydarzenia - pod wszakże jednym warunkiem - że gracz ,przeciwko któremu ją gra będzie miał DWIE LUB WIECEJ flot. Czyli - że graczy z jedną flota nie okradamy ! (innymi sowy - nikt nie będzie mógł być pozbawiony latania w ogóle)

Co się dzieje po zagraniu takiej karty ?

Otóż flota 'spiracona' (albo 'zapiracona') przechodzi pod kontrolę gracza który grał kartę - na parę pokoleń (opisane na karcie) i ten gracz może nią latać jak gdyby była jego. Z jedną różnicą : cena kazdego "pirackiego" lotu jest o jedną jednostkę zasobów mniejsza - od ceny nominalnej, lub o 3 M€ jeśli płacimy kasą (piraci nie mają widocznie takich wymagań/standardów w powietrzu) . Ale coś za coś ! W zamian z każdej akcji handlu z obiektem kolonii - gracz 'pirat' otrzymuje również o jedną jednostkę zasobów mniej / o 3 M€ mniej.

Ograniczenia użycia: 

oprócz 1) wymaganej liczby flot CELU (min. 2 ) -
2) piractwa można dokonywać jedynie w bazie (nie można przejąc floty w trakcie juz wykonywanego ruchu)
3) raz przejętej floty nie może "odbić" inny gracz - nawet używając swojej karty pirackiej  - ona musi najpierw wrócić do prawowitego własciciela .

Rozwój dodatku :

- przewidywane są również w przyszłości możliwości/karty ochrony przed piractwem (w dalszej fazie rozwoju projektu)

 

 Niebawem opublikuję wersję gotową do druku (na razie jest to pierwsza przymiarka graficzna i jeszcze poprawiam niektóre szczegóły ).

 

// markooff


INFO: do stworzenia tych kart wykorzystałem prócz pracy własnej - zasoby graficzne wikipedii, oryginalnej Terraformacji Marsa oraz portalu blenderartist.org - konkretnie dwa pięknie wyrenderowane statki komiczne autorstwa użytkownika Katanius.