Terraformacja Marsa Fanclub PL

Strona tłumaczeń dla polskiej wersji Fanowskich Dodatków do gry Terraformacja Marsa

Losowa karta

kickstarter.png

Masz pomysł na kartę?

Jesli masz pomysł na ciekawą,
nieszablonową kartę projektu
lub wydarzenia ...

>> Skontaktuj sie z Nami ! <<

(najciekawsze pomysły zrealizujemy wspólnie, oczywiście z zachowaniem praw autorskich niezbywalnych)

Aktualnie gościmy:

Odwiedza nas 14 gości oraz 0 użytkowników.

James Webb ST - kafel kolonii

Jest to pierwszy kafel kolonii z zaplanowanych. Poświęciłem go upamiętnieniu historii naszego odkrywania kosmosu , poszerzania granic, które choć jeszcze faktycznie nie nastąpiło (kosmczny teleskop Webba, ma zostać jak podaje NASA, wysłany do punktu Lagrange'a L2 układu Ziemia-Słońce na pokładzie rakiety Ariane-5 dopiero w 2021 roku ) , to jednak, z pozycji przyszłych stuleci (kolonizacja i terraformacja Marsa zajmie na pewno kilkaset lat) będzie to zapewne jeden z kamieni milowych na drodze rozwoju nauki - podobnie jak przełomowym stało się wystrzelenie i potem korekcja i orbitalna naprawa teleskopu kosmicznego Hubble'a.

Oto pierwsza (dość wczesna) wizja kafla tej kolonii (czy to jeszcze kolonią można nazywać ?)

 
Jak to ma działać ?

Kiedy flota gracza przyleci na stację (JWST) otrzyma on bonus z tzw. handlu z 'kolonią' - czyli w tym konkretnym wypadku - ponieważ JWST ma realizować wiele różnorakich zadań w tym przeszukiwanie galaktyk i układów gwiazd w poszukiwaniu planet, analizy widma światła w poszukiwaniu śladów życia oraz wiele innych zadań - pomyślałem że również bonusy z handlu z Obiektem muszą być zróżnicowane i 'cokolwiek nieprzewidywalne' (tak jak nieprzewidywalne jest to, co w przyszłości odkryjemy), dlatego postanowiłem żeby o rodzaju zasobów otrzymanych z handlu - decydowała operacja reszty z dzielenia przez 6 (X modulo 6) liczby wszystkich kart z symbolem przestrzeni kosmicznej dotąd wystawionych (tak kart zielonych i niebieskich jak i kart wydarzeń ).

I tak, jeśli reszta z dzielenia przez 6 bedzie wynosić .

  • 0 - dostaniemy jednostki roślin
  • 1 - otrzymamy jednostki mikrobów
  • 2 - będą to jednostki zwierząt
  • 3 - bonusem będą jednostki danych
  • 4 - otrzymamy jednostki tytanu
  • 5 - dostaniemy dryfowce
Nie jest jeszcze do końca jasne

co otrzymamy jako premię kolonialną (przy zbudowaniu kolonii na Obiekcie) oraz - czy w ogóle będzie można budować tam kolonie .... Może - pewnym eleganckim rozwiązaniem - byłaby zmiana nazewnictwa => w tym przypadku nie tyle budowanie kolonii ile dodawanie modułów do Teleskopu...?

Propozycja jest taka, żeby za postawienie "koloni" (czytaj - dodanie nowego modułu badawczego) na obiekcie JWST - zwiększana była tylko ilość otrzymywanych jednostek zasobów. I tak:

  • przy braku posiadanych kolonii - gracz otrzymuje 1 jedn. daneog zasobu (który wyjdzie z operacji modulo 6)
  • przy 1 kolonii - gracz otrzymuje 3 jednostki danego zasobu
  • przy 2 koloniach (teoretycznie jest taka możliwość z kart) - aż 5 jednostek zasobu

Jeśli posiadamy na JWST "kolonię" to otrzymujemy jako premię za fakt że ktoś poleci - 2 jedn. zasobu (przy 2 koloniach - 4)

 

// markooff


Przy tworzeniu tego kafla kolonii - wykorzystałem zasoby NASA oraz oryginalne zasoby Gry jak również rozszerzenia fanowskiego Pathfinders .