Terraformacja Marsa Fanclub PL

Strona tłumaczeń dla polskiej wersji Fanowskich Dodatków do gry Terraformacja Marsa

Losowa karta

doswiadczenie_botaniczne.png

Masz pomysł na kartę?

Jesli masz pomysł na ciekawą,
nieszablonową kartę projektu
lub wydarzenia ...

>> Skontaktuj sie z Nami ! <<

(najciekawsze pomysły zrealizujemy wspólnie, oczywiście z zachowaniem praw autorskich niezbywalnych)

Aktualnie gościmy:

Odwiedza nas 13 gości oraz 0 użytkowników.

James Webb ST - kafel kolonii

Jest to pierwszy kafel kolonii z zaplanowanych. Poświęciłem go upamiętnieniu historii naszego odkrywania kosmosu , poszerzania granic, które choć jeszcze faktycznie nie nastąpiło (kosmczny teleskop Webba, ma zostać jak podaje NASA, wysłany do punktu Lagrange'a L2 układu Ziemia-Słońce na pokładzie rakiety Ariane-5 dopiero w 2021 roku ) , to jednak, z pozycji przyszłych stuleci (kolonizacja i terraformacja Marsa zajmie na pewno kilkaset lat) będzie to zapewne jeden z kamieni milowych na drodze rozwoju nauki - podobnie jak przełomowym stało się wystrzelenie i potem korekcja i orbitalna naprawa teleskopu kosmicznego Hubble'a.

Oto pierwsza (dość wczesna) wizja kafla tej kolonii (czy to jeszcze kolonią można nazywać ?)

 
Jak to ma działać ?

Kiedy flota gracza przyleci na stację (JWST) otrzyma on bonus z tzw. handlu z 'kolonią' - czyli w tym konkretnym wypadku - ponieważ JWST ma realizować wiele różnorakich zadań w tym przeszukiwanie galaktyk i układów gwiazd w poszukiwaniu planet, analizy widma światła w poszukiwaniu śladów życia oraz wiele innych zadań - pomyślałem że również bonusy z handlu z Obiektem muszą być zróżnicowane i 'cokolwiek nieprzewidywalne' (tak jak nieprzewidywalne jest to, co w przyszłości odkryjemy), dlatego postanowiłem żeby o rodzaju zasobów otrzymanych z handlu - decydowała operacja reszty z dzielenia przez 6 (X modulo 6) liczby wszystkich kart z symbolem przestrzeni kosmicznej dotąd wystawionych (tak kart zielonych i niebieskich jak i kart wydarzeń ).

I tak, jeśli reszta z dzielenia przez 6 bedzie wynosić .

  • 0 - dostaniemy jednostki roślin
  • 1 - otrzymamy jednostki mikrobów
  • 2 - będą to jednostki zwierząt
  • 3 - bonusem będą jednostki danych
  • 4 - otrzymamy jednostki tytanu
  • 5 - dostaniemy dryfowce
Nie jest jeszcze do końca jasne

co otrzymamy jako premię kolonialną (przy zbudowaniu kolonii na Obiekcie) oraz - czy w ogóle będzie można budować tam kolonie .... Może - pewnym eleganckim rozwiązaniem - byłaby zmiana nazewnictwa => w tym przypadku nie tyle budowanie kolonii ile dodawanie modułów do Teleskopu...?

Propozycja jest taka, żeby za postawienie "koloni" (czytaj - dodanie nowego modułu badawczego) na obiekcie JWST - zwiększana była tylko ilość otrzymywanych jednostek zasobów. I tak:

  • przy braku posiadanych kolonii - gracz otrzymuje 1 jedn. daneog zasobu (który wyjdzie z operacji modulo 6)
  • przy 1 kolonii - gracz otrzymuje 3 jednostki danego zasobu
  • przy 2 koloniach (teoretycznie jest taka możliwość z kart) - aż 5 jednostek zasobu

Jeśli posiadamy na JWST "kolonię" to otrzymujemy jako premię za fakt że ktoś poleci - 2 jedn. zasobu (przy 2 koloniach - 4)

 

// markooff


Przy tworzeniu tego kafla kolonii - wykorzystałem zasoby NASA oraz oryginalne zasoby Gry jak również rozszerzenia fanowskiego Pathfinders .